Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Logopeda radzi

W tej zakładce nasi przedszkolni specjaliści z zakresu wsparcia logopedycznego, będą udostępniać pomysły na ćwiczenia do wykorzystania w domach. Ćwiczenia te mogą być wykonywane codziennie, nawet w czasie spacerów, wycieczek, modyfikowane na miarę Państwa możliwości i dopasowywane do umiejętności dzieci.

 

Na początek proponujemy proste do wykonania i nie wymagające dużego nakładu pracy:

  • Ćwiczenia oddechowe np. puszczanie baniek mydlanych, dmuchanie na piórka/liście/kawałki podartego papieru, zdmuchiwanie świeczki, dmuchanie na pianę podczas kąpieli, dmuchanie na kolorowe wiatraczki.

 

 JAK WYKONAĆ PAPIEROWY WIATRACZEK?

iNSTRUKCJA WYKONANIA WIATRACZKA

 

Przygotujcie kartkę papieru A4. Wykonajcie po kolei kroki od nr 2 do nr 6, składając kartkę odpowiednio i odcinając jej kawałek by uzyskać kwadrat.

 

Instrukcja wykonania wiatraczka cz.2.

 

Powstały kwadrat ponacinajcie w 4 miejscach, w kierunku środka (zdj.8 i 9). Tylko uważajcie, byście nie docięli do końca, gdyż trzeba będzie zacząć pracę od początku!

Po kolei przyklejajcie po jednym wierzchołku powstałych trójkątów na środku kartki (zdj. 10). Wasz wiatraczek jest już prawie gotowy!

Przygotujcie słomkę, pinezkę i małe papierowe kółeczko. Przyczepcie wiatraczek do słomki (zdj. 9 i10) i... cieszcie się własnoręcznie zrobionym przyborem do ćwiczeń logopedycznych.

Teraz tylko dmuchajcie, chuchajcie i wprawiajcie wiatraczek w ruch!

Dobrej zabawy!


 Teraz czas na zabawę w malarza, czyli ćwiczenia języka:

- "malowanie sufitu" - wykonuj językiem ruchy po podniebieniu w przód (w kierunku zębów) i w tył (w kierunku gardła). Najlepiej wykonywać to przy otwartej buzi, by bardzo pracował koniuszek języka. Na jaki kolor pomalowałeś swój sufit? :)

- "malowanie ścian" - wykonuj językiem ruchy w górę i w dół po wewnętrznej stronie policzka (prawego i lewego). Pamiętaj by kolory do siebie pasowały ;)

- "malowanie płotu" - przejeżdżaj płynnie językiem po zębach górnych i dolnych, najpierw od wewnątrz, później od zewnątrz. Każdy ząbek możesz też malować osobno.

 


Kolejna nasza propozycja to odpowiadanie, służące usprawnianiu aparatu artykulacyjnego. Rodzicu, przeczytaj tekst opowiadania, a przedszkolak wykona odpowiednie ćwiczenia. Powodzenia!

 

Przedszkolaki wybrały się na przejażdżkę konną (kląskanie językiem). Dotarły na łąkę, na której poszukiwały pierwszych oznak wiosny. Obserwowały latające motyle (ruchy języka prawo-lewo do policzków oraz góra dół do zębów przy otwartej buzi), wąchały kwiaty (wdech nosem i wydech ustami). Widziały bociana (wymowa kle, kle, kle), który gonił żaby (kum, kum, kum). Bawiły się w chowanego (wypychanie językiem policzków), puszczały balony (nabieranie powietrza do policzków – nadymanie ich i wypuszczanie powietrza wymawiając: ssss). Obserwowały ptaszki (ćwir, ćwir, ćwir), widziały pasące się krowy (muuu) i kozy (meee). Zmęczone dzieci, ale szczęśliwe wsiadły na konie i wróciły do przedszkola (kląskanie językiem).


Dzisiejsza propozycje to zabawa słowno-ruchowa. Przeczytajcie tekst dziecku. Jego zadaniem będzie powtórzenie wierszyka i pokazanie odpowiednich części ciała.

Tu mam głowę, tu, tu, tu (pokazujemy na głowę).
Tu mam ręce, tu, tu, tu (unosimy ręce wysoko do góry).
Tu są nogi, tu, tu, tu (głośno tupiemy nogami).
A tu brzuch, tu, tu, tu (pokazujemy na brzuch).
Tu są oczy, tu, tu, tu (pokazujemy na oczy).
Tu są uszy, tu, tu, tu (pokazujemy na uszy).
Tu jest nos, tu, tu, tu (pokazujemy na nos).
Aaaa buzia tu (pokazujemy na buzie).