Nasz dzień w przedszkolu
7:00-8:00
Zabawy dowolne inicjowane przez dzieci i nauczyciela w strefach aktywności dziecięcej :
zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze, tematyczne.
Spontaniczne zabawy ruchowe.
Aranżowanie kącików aktywności dziecięcej.
Obserwacje przyrodnicze.
Rozmowy indywidualne.
Praca indywidualna z dziećmi.
8:00-8:30
Gry i zabawy ruchowe – ćwiczenia poranne.
Czynności samoobsługowe, higieniczne, organizacyjne związane z przygotowaniem do posiłku i jego spożywaniem. ustalanie dyżurów, pełnienie dyżurów,
8:30- 9:00
Śniadanie
9:00-11:30
Organizowanie i prowadzenie różnorodnych zajęć edukacyjnych w oparciu o wybrane metody, formy i techniki pracy. Projektowanie sytuacji edukacyjnych ukierunkowanych na rzetelne zdiagnozowanie osiągnięć dzieci.
Gry i zabawy ruchowe w sali i na powietrzu.
Spacery,
Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze oraz porządkowo – gospodarcze w środowisku naturalnym.
Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci w wybranych w krainach aktywności dziecięcej.
Zabawy inicjowane przez nauczyciela.
Udział w wydarzeniach i inicjatywach organizowanych w różnych instytucjach działających na rzecz dziecka.
11:50- 12:20
Obiad i czynności organizacyjne :higieniczne, pełnienie dyżuru przy posiłku, trening samodzielności podczas jedzenia.
12:00-14:00
Różnorodne formy relaksu: bajkoterapia, muzykoterapia.
Praca indywidualna z dziećmi.
Spontaniczne zabawy ruchowe w klasie i na powietrzu. Spacery. Obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze oraz porządkowo – gospodarcze w ogrodzie. Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci.
Zabawy z całą grupą lub w zespołach inicjowane przez nauczyciela.
Przygotowanie i udział w różnorodnych konkursach i zawodach.
Czynności organizacyjne, samoobsługowe, higieniczne związane z posiłkiem.
14:30-15:00
Podwieczorek
15:00-17:00
Spontaniczne zabawy ruchowe w klasie i na powietrzu.
Zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci w wybranych w krainach aktywności dziecięcej.
Zabawy dowolne inicjowane przez nauczyciela w krainach aktywności dziecięcej (konstrukcyjne, manipulacyjne, badawcze, ruchowe, tematyczne rozwijające różnorodne inteligencje). Projektowanie sytuacji edukacyjnych ukierunkowanych na rzetelne zdiagnozowanie osiągnięć dzieci. Praca indywidualna z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych i z dzieckiem zdolnym. Zabawy rytmiczno – muzyczne. Uroczystości przedszkolne, organizowane wydarzenia przedszkolne.